U var så "snäll" och fotade mig när jag däckade på soffan efter jobbet, Jag bjuder er på den bilden .
 Visst fick jag en fin bukett :)
I Fredags fyllde jag år. Tji hoo..
Planen var att vi skulle gå ut på puben och ta ett par goda öl med goa vänner. Så blev det inte (att jag inte lär mig att jag aldrig ska planera något).
Det började med att jag fick jobba över. Inte tok länge men tillräckligt för att huvudvärken  kom och lämnade mig inte. Åkte hem och lade mig på soffan och somnade.
Vaknade upp och förflyttade mig till tv soffan och myste med familjen framför en go film till jag somnade igen.

Tur att jag inte hade bjudit hem några men det kändes riktigt trist att lämna återbud till våra vänner. Trist att kroppen och jag inte synkade.

Lördagen däremot var jag piggare och på kvällen kom mina föräldrar hit på middag.Av dem fick jag en vattenmätare som kom till användning med en gång .
Det har regnat mer eller mindre hela helgen.
Idag så var det skurar av de kraftigare slagen men vi höll ut, U och jag,

Höstanemon

Vi har grävt, planterat och snickrat på vårt #projektnyrabatt och nu är vi nästan helt klara.

Vit Höstanemon
Det enda som saknas är gruset mellan brädorna. Hoppas att vi får hem det under veckan som kommer.
Låter det mysko, spännande? Jag får nog ta och visa er de närmaste dagarna vad vi har gjort men innan dess är det hög tid för månadens bild.

Månadens bild får det bli i morgon  men sedan  avslöjar jag hur #projektnyrabatt blev. Några av er har redan sett bilder på Instagram från detta eller på bloggens Facebook sida . Kika in där om ni inte vill/kan vänta :)

Ha det bäst !



Kommentarer

  1. Kul med nya trädgårdsprojekt (tycker inte lilla gubben om det inte innebär en märkbar förändring för att allt ska bli mera lättskött). Höstanemoner är verkligen vackra, en av mina favoriter.
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.