Ölands skördefest 2015


Ölands skördefest är i full gång och i år valde vi att besöka den igår på kvällen/natten.

Vi hade bestämt att vi skulle hålla oss på södra sidan och vi hade ett par ställen som vi ville besöka men det blev en hel del impulsiva stopp också.

Ett stopp som inte var meningen att vi skulle göra var hos Anja i Bläsinge. Det bara blev så att vi åkte ned där. Kanske för att vi har varit där förut under Öland spirar (se här) så vi kände att vi vill uppleva deras trädgård i mörker också (?). 
Om man säger som så , så var/är deras oas lika mysig i mörkret som i dagsljus. Ni som har möjlighet. Åk dit men jag måste varna er att ni kommer åka där ifrån med en massa inspiration ;)

Jag vet inte vad ni tycker men jag gillar betong alster. Jag säger ofta att jag ska pyssla med detta material själv men det blir aldrig av. Som tur är så finns Kärringar med betong och de gör så fina saker. Inte nog med att de är duktiga de är även mycket trevliga och det slutade med att ett par av deras vackra ting följde med oss hem :)

Vi besökte många olika ställe som jag inte tänker tråka ut er med men om ni inte har något att göra och har möjlighet så åk till ön och njut av olika maträtter, loppisar, musik, utställningar m.m.

Jag hoppas att solen lyser över er med som den gör här och att ni får en riktigt skön helg.

Ha det bäst!

Kommentarer