Månadens bild: September 2015


September är här och så även hösten (?). 

Natten till idag kan inte haft många plusgrader. Det var riktigt kyligt när jag gick ut i morse, barfota för att fotografera till detta inlägg. Brr


Det första som jag märker när jag ser tillbaka till på förra månadens bilder är att blomningen har minskat. Några rosor blommar tappert ännu men de flesta har gett upp.
Äppelträdet har jag beskurit så nu ser det ut dom jag vill. Lågt. så att det är lätt att komma åt. Skörden blev stooor i år (ironisk). " 2 st Äpplen är i alla fall mer än inga ;)
 

Pussenästet är ombonat med grönska. Dagliljan, Klematisarna, Kaprifolen har för länge sedan slutat blomma.


Till höger om nästet kämpar Malvan och Höstfloxen på och ser ni vad jag ser? Det är något där...



En av mina Doftliljor blommar igen. Visst är hon vacker :)


Under äppelträdet är det Kärleksörterna som står för blomster showen.  Rosen Fairy har några knoppar men frågan är om de hinner slå ut innan kylan griper tag i dem.


Blomster ön är sig lik. Kanske har Lammöron mattan växt sig tätare. Kransveronikan är nästan helt överblommad. Den här rabatten "händer det " inte så mycket i. Den "bara är". Skönt på ett sätt, tråkigt på ett annat..

"Händer " har det gjort på andra ställen i trädgården. I helgen gjorde vi så gott som klart en ny rabatt på framsidan. Det var knivigt att inte få med den på de här bilderna till dagens inlägg men jag lyckades till 99 %. På översta bilden ser ni om ni kollar noga att ett gräs ax har kommit med. Är som ett snett streck/skugga i nästan mitten av bilden :)

Inlägg om rabatten kommer inom snar framtid.

Ha det bäst!


Kommentarer