Jag är rätt så usel på att ta hand om blommorna som jag har inomhus. Allra helst denna årstiden. Det blir en aning bättre när det blir senhöst/vinter. Då är det mindre att göra utomhus i trädgården så då kommer jag ihåg dem som jag har inne. Känner ni igen er?

De flesta som jag har inne klarar av att bli bortglömde men de som inte tål den behandlingen har jag i köksfönstret. Det är där jag ser/blir påmind om dem. Lätt att ge "delux behandlingen " medan man lagar mat m.m..


Så nu har jag två krukor av Blomsterlönn/Klockmalva som jag har dragit upp från frö. Den ena ser inte så alert ut. Vet inte vad felet är men ska prova med att plantera om den. Ny näringsrik jord kan nog sätta fart på den.


Blomsterlönn nummer två är desto mer nöjd med tillvaron. Inte så  hög men vilka blommor!
Visst är den fin :)



Ha det bäst!

Kommentarer

  1. Satt just och bläddrade i reklamen från växtvaruhuset och funderade på vilka som kan klara sig på någon dl vatten i månaden. Jag glömmer också bort inneväxterna och får förgylla det hela med några "engångsväxter" framåt höstkanten.
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.