Ännu en solig, skön sen sommar dag har vi fått idag. Inne i stan och på Öland kämpar Iron man deltagarna medan vi sitter här hemma och njuter.
Tanken var (som så många år) att vi skulle åka in och se starten men så blev det inte.

SÅ mycket skönare att sitta och spana in Fjärilarna som nu har lämnat den Lila Buddlejan  för den vita i stället.
Jag fick en fråga till mig när jag delade förra inlägget om Buddlejan. 
Frågan var om den vita drar till sig lika många Fjärilar som den lila och det kan jag nu svara på och svaret är ja.

Den vita står i ett mer soligt läge än den lila och här sitter nästan Fjärilarna på varandra. Jag tror att läget spelar en större roll än färgen på blommorna men vad vet jag. Kan ha fel..

Nu ska vi försöka ta oss över bron (till Öland) och hämta hem mer leca block för vårt damm bygge .

Jag önskar er en trevlig helg

Ha det bäst!


Fjäril med fina vingar från ovanifrån

Kommentarer