Vår stad är årets sommarstad 2015 :)




Idag tog M och jag en tur in till Kalmar. 
Det  gäller att passa på när jag helt plötsligen har en ledig dag mitt i veckan.

Vi var lite nyfikna på sandskulpturfestivalen som pågår i Kalmarsundsparken just nu.
Vi passade på att gå igenom vår vackra stadspark på vägen dit.
Det finns många inspirerande planteringar där :)


Vi glömde tyvärr att med bröd till fåglarna. Det hör liksom till att mata dem.

Vi kände deras besvikna blickar i våra nackar när vi gick förbi...

Kalmar slott




I år är det 6 lag med konstnärer från Finland, Tyskland, Norge, Nederländerna, Litauen, Ryssland och Sverige som deltar i sandskulpturfestivalen.

Jag vet inte riktigt när de ska vara klara men det får bli ett besök då med så vi får se slutresultatet.



Kalmar visade sig från sin allra bästa sida medans vi var där.

Jag har inte alls svårt att förstå varför Kalmar blev årets sommarstad :)

Ha det bäst!





Kommentarer