Lite nytt till altanen



Värmen har bestämt sig för att besöka oss idag med. Tyvärr så har de svala vindarna som vi hade igår lämnat oss så det känns rätt så olidligt att vara utomhus.

Det blir lite småplock inomhus istället. 
Passar på att packa upp de nya muggarna som vi köpte igår på Blekingeplantan.


De prickiga har byts ut mot de ny köpta på stången som vi har på altanen. 
Smidigt att ha dem hängande så. Lätt att hitta och så blir de en inrednings detalj som man lätt kan byta efter tycke och humör :)

Trädgårdshortensia Hydrangea Macrophylla

I går kväll satt vi ute lääänge.
Bilder från kvällen ligger på Instagram så även bilden som är här ovan men jag vill visa er Hortensian som jag också köpte på Blekinge plantan. 
Den ska grävas ned så småningom men om jag gör det nu i denna värmen så känns det inte som att jag ger den någon ärlig chans för att klarar sig. 
Sen får jag erkänna  att jag behöver lite betänketid. Jag har nämligen inte en aning om vart jag ska sätta den . Så kan det bli när man gör impuls inköp men i slutänden så brukar det lösa sig ;)

Nä,nu ska jag ta och leta rätt på någon sval plats (kylskåpet, frysen...) .

Ha det bäst!

Kommentarer