Jag har så mycket att visa er från vår Skåne tripp. 
I kameran hade jag 167 st foton när jag kom hem men ni kan vara lugna. Ni kommer inte få se dem alla :)

Jag tänker vara smart. Jag ger er två foto collage med länkar inunder så får ni klicka er vidare om ni blir nyfikna.

Först får ni se ett av vår dotters önske besöksmål. Ale stenar.

Ale stenar
 Vi förstod att vi inte skulle vara själva här men vi blev ändå lite förvånade när vi kom upp för kullen och möttes av Skärmflygare och turister mellan stenarna...

Trots mängden av folk så var det ett lugn där uppe. Den vackra naturen tog andan ur oss 
Backagården
På en av Facebook alla trädgårds sidor slängde jag ut en fråga vad jag skulle besöka på en eventuell Skåne resa. Jag fick en mängd förslag. 

Bland annat så fick jag till mig : "Och så MÅSTE du fika på Backagården, strax öster om Ale stenar, ett fantastiskt mysigt ställe!! "  . Efter den uppmaningen så skrev jag själv klart upp det på min lista men när vi hade varit på Ale stenar så var den listan som bortblåst ur mitt huvud. 

Vi var trötta, törstig och sugna på något så det enda vi hade i huvudet var att finna något mysigt ställe på vägen tillbaka till campingen där vi hade vår husvagn uppställd.

Trötta och små kinkiga som vi var så råkade jag leda oss på fel väg. 
Ibland kan jag "råka" göra saker för att leda U på "rätt väg" men den här gången var det faktiskt ett ärligt misstag som gjorde att vi körde fel och innan vi upptäckte felet fick jag se en skylt som det stod Backagården på. 
Pling!, sa det i huvudet på mig och jag sa med hög röst; Stanna!, till U som körde. 

Kidsen suckade och sa att vi skulle ju fika.Inte en trädgård till :( 
De trodde inte på  mig när jag sa att här finns det minsann go fika men så fel de hade.
När vi väl satt där i skuggan i en ur mysig trädgård med Pajjer, Smoothie och kaffe så tyckte de att det var en rätt så bra ide´och U mumlade bara lite om att jag hade lett oss på fel väg :)


Ha det bäst!

Kommentarer

  1. Jag älskar Alestenar. Vår bröllopsresa var just till Österlen och bla Alestenar och så Brösarps backar så klart.
    Förstår att ni har haft det bra.
    Annika

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Samma här, just hemkommen från Skåne med huvudet fullt av trädgårdsidéer och kameran full av bilder.
    Så mycket fint det finns där! Ale stenar besökte vi också.

    Hälsningar Agneta

    SvaraRadera
  3. Åh, Backagården. Älskar det stället. Det är så ljuvligt. Nu blev jag väldigt sugen på Österlen!

    Kram
    Linda

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.