Nu är det dags för en ny frisyr :)


Jag ska iväg och klippa mig i eftermiddag. Hur vet jag inte men min frisör har en plan och jag litar till fullo på henne :)

Nu är det inte bara jag som behöver klippas till. Silverarvet som samsas med Elefantgräset i rundlen utanför växthuset har växt alldeles för mycket så det är bara att ta fram saxen (sekatören) !


Det är lite pill att klippa. Det gäller ju att jag inte råkar klippa av Elefantgräset. Jag får ta en liten tuva i taget...


Så där! Nu är det klart. Ska bara sopa upp resterna.


Klippningen är klar och snart kommer nya knoppar som i sin tur blir nya, vita blommor i den silvriga "kudden".

Nu är det min tur att bege mig till frissan :)

Ha det bäst!

Kommentarer

  1. Skulle också kunna tänka mig något gräs i trädgården. Såg så fina tuvor i England. Sprider det sig mycket?

    Solsken
    Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gräs är så läckert och väl värt att köpa. De kan sprida sig men om man plantera dem i tex bottenlösa plast krukor så håller de sig där.
      / Sylvia

      Radera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.