Mörka skönheter ❤


Jag har snöat in lite smått på det här med mörka växter. Jag gillar den kontrasten de skapar i en rabatt. De gör att det händer något och de framhäver de andra växterna. Jag tänkte att ni skulle få se några av mina mörka skönheter idag.


I vår rosrabatt har jag gjort ett mörkt "hörn". Jag planterade en mörk bladig fläder och i höstas satte jag dessa Tulpanlökar. Jag kan inte just nu komma ihåg deras namn men jag ska se om jag kan leta upp det. 

Mörk fläder- Sambucus nigra`Eva`
 Flädern får snart rosa blommor som man kan göra saft på. 
Får se om det blir tillräckligt många i år så jag kan testa det :)


Under flädern så har dessa sötnosar självsått sig. De ser nästan ut som svart sammet.

Nu kliar det i mina trädgårds fingrar så nu måste jag avsluta dagens inlägg :)

Ha det bäst!

Kommentarer