Konsten att bra lulla runt :)

Vilken underbar morgon och dag! 

Solen skiner och jag skulle så gärna vilja vara i trädgården hela dagen men det går inte. Jag ska iväg till jobbet om ett par timmar så jag måste hia mig. Jag måste ""bara lulla runt, ta det lugnt så kroppen håller för kvällens jobb.

Konsten att bara lulla runt tycker jag är svår. Allra helst en sådan här dag när jag ser vad jag vill/bör göra. Rabatterna skulle behöva kantas för att få den där "perfekta känslan," baksidan skulle grävas upp och läggas grus på, torkställning byggas.. 

Nu måste jag öva på att "bara" lulla runt. Jag binder upp lite Dahlior, klipper lite på Sälgen, vattna lite krukor, flyttar på krukor.. Det är så lätt att bara köra på så jag tvingar mig att sätta mig en stund med en mugg kaffe och passar på att slänga ut ett blogg inlägg :)

Njut av dagen och av varandra. 
Ha en riktigt skön helg, vare sig ni lullar runt eller kör på för fullt :)


Kommentarer