Har jag blivit....., tant?!

Saintpaulia och vit Oxalis

Var inne lite snabbt på blomsteraffären . Min tanke var att jag skulle köpa lite nya blommor till altanen. Utbudet i där har inte varit det bästa men idag blev jag glatt överraskad. En Oxalis, Choklad blomma, Nejlika och en dubbel Saintpaulia fick följa med hem.

Dubbel Saintpaulia
Saintpaulia har alltid varit en "tant" blomma för mig. Ni vet, närman har besökt en äldre människa så visst har det till 95% stått en rad med blåa Sainpaulior i köksfönstret och så är det fortfarande till viss del kan jag avslöja. Jag jobbar i hemtjänsten så det är lite av inside information ;)

Dubbel Saintpaulia

Därför har jagförknippat denna blomma med de sammetslena bladen till äldre människor.
Så har jag nu blivit, tant? 41 år gammal och tant. Ja, det får väl vara så men jag kan själv tycka att den dubbla Saintpaulian har en mer ungdomlig känsla än de blå och de blå kommer inte in här. I alla fall inte nu så jag är nog inte en tant ännu....eller? ;)

Ha det bäst!

Kommentarer

  1. Hej. Visst är det så att det är en tantblomma. Det jar kag oxå tyckt i alla år, Än sen, vi får väl vara tanter då för dom är otroligt vackra. /Knatten

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.