Borta bra men hemma bäst ♡


I Lördags fyllde vår dotter 15 år och även detta år så ville hon till Gekås i Ullared så vi begav oss dit.
Vi tog det lugnt så vi var framme straxt efter 14 och då var det "hanter bart" mycket folk i varuhuset.
Bitvis var det dock tjockt och jag fick smått panik ett tag men då drog vi oss undan för en fika paus på restaurangen.
Vid 17-tiden var vi nöjda och gick till hotellet där vi skulle sova men innan det var sovdags så intogs födelsedags middagen på Stantons kök &bar. Det ligger precis mitt emot hotellet så det var verkligen gångavstånd dit.

För oss var det första besöket och när vi fick se dryckes utbudet så blev vi besvikna. Inga speciellt intressanta öl eller något vin som lockade..Det slutade med att vi delade på en karaff vin som var si så där och det var väldigt synd att den var si så där eftersom maten var så otroligt god. Tänk vilken fullpott det hade kunnat blivit . Bar utbudet ska vi inte ens tala om. Riktigt kass men som sagt jag kan rekommendera er att gå dit för maten för den var superb :)


Idag stod vi vid dörrarna när Gekås öppnade. Vi hade ett par saker som vi hade spanat in igår som vi skulle ha och sedan blev det en tur på heminrednings sidan. Där fann jag ljuslyktan, dukarna och..


...duktyngderna. Det var faktiskt inte så mycket som jag kände att det där vill jag ha. Kände mig lite besviken men det var bra på ett sätt för det var så mycket annat som fick följa med hem i stället.
Sonen tar studenten i sommar så det blev en hel del inhandlat inför det och jag fann (otroligt nog) en hel del kläder så när vi satte oss i bilen vid 10 och for hemmåt så var vi mer än nöjda.

Jag fick lite tips av er läsare om ställen att besöka på vägen. Ett av dom tipsentog vi på vägen dit och det var  Smålänningens marknad i Bredaryd som vi besökte och det var en rolig butik. Den kan jag varmt rekomendera. Där fanns allt och lite till :)

Nu ska jag plocka i ordning och förbereda för en ny arbetsvecka. Jag hoppas att ni har haft en skön helg.

Ha det bäst!

Kommentarer