Tips på ett billigt sätt att få fler plantor :)


I år så lägger jag in en "extra växel" på odling av olika sorters Dahlior och Fuchsia.  Krukorna med Dahlior är rätt så många och de står just nu på altanen och jag väntar på att de första gröna bladen ska visa sig.


Fuchsior har jag däremot inte lika många av (ännu) så de står i köks fönstret. En av dem håller jag på att stamma upp. Jag gjorde som så att klippte av de sidogrenarna  som jag ansåg satt fel.
 Dessa repade jag av ett par blad på och satte sedan i vatten och nu, ett par veckor senare, så har det utvecklats tillräckligt med rötter för att de ska kunna sättas i kruka. 
Så nu har jag fått  fyra nya plantor att njuta av :)

Nu ska jag fortsätta städningen av växthuset innan jag måste iväg och göra "måste saker"...

Ha nu en riktigt skön Torsdag!


Kommentarer