Några av mina bevingade vänner :)





Jag kan sitta/stå och titta på fåglarna i trädgården länge. Gillar att de gillar att vara i vår trädgård. Jag lockar dem året runt med mat och i år visade sig Steglitsen hos oss för första gången :)

Förra året byggde min pappa en holk som vi satte upp så att vi skulle se den. Det har ännu inte dykt upp någon hyresgäst trots förra årets annons :)
Jag ska kanske lägga ut den på nytt så att fler se den? Jag tror att felet är att den är alldeles för ny och det var väl inte så bra att pappa målade den..
Jag får smutsa ned den lite,kanske slipa på den och sedan lägga lite mysigt bo material i den så kanske den blir alldeles, alldeles oemotståndlig :)

Ha det bäst!





Kommentarer

  1. Vilka fina bilder och så många fåglar du har att njuta av. Jag har aldrig sett steglitsen i verkligheten. Har du fotat själv?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bilderna i bloggen är till 98% fotade av mig övriga skriver jag en källa under. Så svaret på din fråga är att :ja, det är jag som har fotat. Kul att du gillar bilderna. Tack :)

      Radera
  2. Oj det var många vänner.
    VAd fint du skrev hos mig. Du har helt rätt.
    Det är härligt att bli glad av de små tingen.
    Kram på dig
    Annika

    SvaraRadera
  3. Fina bilder och så många fåglar du har. Steglitsen har jag inte haft i trädgården på många år. Syns på långt håll, färgglad som en liten papegoja. Rödhaken min favorit.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.