Kruktornet



Kruktornet har jag nu haft i ett par år och jag har gått på ett par "nitar" under tiden när det gäller mina växtval.


Något år satte jag plantor av sommar växter som jag hade dragit upp från frö. Nåt år så har det varit smultron, något annat år.. osv.


Slutresultatet har blivit detsamma. De har torkat upp och således vissnat bort. Utom räddning. Förrutom den översta krukan där taklöken är planterad.


Så i år blev det torktåliga växter som; Bräcka, Taklök och olika sorters Fetknopp. Dessa kommer med all säkerhet trivas där och jag slipper och vattna titt som tätt.


Baileys höll mig sällskap vid tornet men det var kattkorgen som är fylld av Kantnepeta och Kattmynta som lockade honom :)

Nu måste jag ta en sväng ut i växthuset igen. Jag har en hel del och plocka i ordning där innan alla småplantor kan flytta ut dit och vi åter kan äta på altanbordet :)

Ha det bäst!

Kommentarer

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.