Igår hämtade jag ut min beställning från odla.nu . 
Paketet innehöll;1 fp med zonalpelargon 'Mosaic red' och 1 fp med Doftpelargon 'cola'. 
Vitlök och ett lökpaket med 'Eucomis, Ismene,  Gloriosa  var också med. 
Nu måste jag köpa mer jord så jag kan sätta ner dem i krukor. Tror ni att jag kan sätta lökarna i en och samma kruka? 


Utöver de som jag beställde fick jag en hemlig bonus. Jag är osäker på vad det är för något..Är det en slags toffelblomma ? Hur hanterar jag den? Ska den planteras i kruka eller i rabatten? Hoppas att ni kan hjälpa mig så jag inte ta död på den.


Jag hoppasatt solen lyser över er och att ni får en helt underbar helg!

Kommentarer

  1. Varje sorts lök i egen kruka så trivs dom och växer bäst.

    Har också beställt från odla men mitt paket har inte kommit ännu. Får nog lite senare vi som bor längre norrut.

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för hjälpen! Har nu petat ned dem i varsin kruka. Jag hoppas att du får ditt paket snart :)

      Radera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.