Det händer så mycket nu i våra trädgårdar. Jag kan nästan höra hur det poppar i rabatterna och på träd och buskar. Jag hänger inte riktig med men jag tänker inte påverkas av trädgårdens explosioner. Jag tänker inte rusa igång med allt som bör göras . Jag tänker ta det i min takt. Tänker men ibland misslyckas jag :)

Nu är det ju åter ljust om kvällarna efter att vi har ställt om klockan.  Nu är svårt att sluta vara i trädgården.Innan  omställningen så gick jag in när det blev mörkt...Nu hör man åter igen barnen som undrar om vi inte ska äta snart när klockan närmar sig 19...
Barnen är inte barn längre.A är vuxen och M är ungdom så det borde laga maten åt sin mamma istället för tvärtom, eller hur? Allra helst under denna årstid ;) 

Helgen som kommer ska bjuda på försommar värme enligt tidningen. Perfekt för att tillbringa den i trädgården kan man tycka men det ska inte vi. Inte till 100 % i alla fall. U och jag ska iväg på ett litet mindre "äventyr" som innefattar övernattning och att få smak på ... nyheter (?).  Blir ni nyfikna nu ?
Ni kan vara lugna. Jag kommer att berätta för er efter helgen ;)

Ha det bäst!

Kommentarer