Lök och gran plantering



Här kommer ett snabbt inlägg från mig idag. 
Solen skiner ute och termometern visar +13 i skuggan (!) så jag vill ut så fort som möjligt och njuta av det vackra vädret.


Det blir inte många knop här hemma idag heller men planen är att jag ska peta ner julens Hyacint lökar i rabatten.


Granen som jag hade på gotte bordet i Julas ska hamna i en kruka. Jag vet inte om det kommer  att lyckas men försöker man inte så får man aldrig veta, eller hur? 
Jag har satt den i vatten kannan så den ska få suga upp rejält med vatten innan jag sätter den i en kruka. Krukan får jag nog sätta ett tag i skuggan tills granen har rotat sig ordentligt.


Ha det bäst!



Kommentarer

  1. Helt i mina anda - man skall prova så vet man hur det går och slipper fundera på det.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.