Dahlia frossa


Min efterlängtade leverans från bulbs.se kom igår. Tji hoo !
Så nu har jag en hel korg med Dahlior och lite annat :)


Dahlia Mignon White
Dahlia Mignon red
Ixia Mixed
Sparaxis tricolor Mixed 

De som jag rabblade upp här är de som är i korgen på ovanstående bild och de  köpte jag 
 tokbilligt (9:-/fp)på Netto i veckan.

Övriga som ligger på bordet kommer från bulbs.se och är följande:
Clair Obscure
Ice Crystal
Topmiw Röd
Hy trio
Lilja `Black out´
Glans anemon 

och den som jag är mest nyfiken på.....

heltenkelthemmahosmig.blogspot.com

TrädDahlia-KejsarDahlia.
.
Det var först när jag surfade runt som jag fick veta att det finns Dahlior som blir 2 meter höga. Självklart var jag tvungen att klicka hem en sådan knöl. 
Nu måste jag se till och hitta krukor till alla mina knölar. Inte det lättaste känner jag.. Var köper ni era krukor ? Jag har ett gäng blåglaserade krukor men jag gillar inte färgen. Undrar om det går att måla dem....?

Ha det bäst!

Kommentarer