I vår tvättstuga är det inte bara tvätthögen som växer på höjden.... Nä, mina frösådder gör det också...Ska tillägga att fröerna som växer känns så mycket mer positivt än tvätthögen men det är en anna historia som vi inte behöver dra här ;)




I början av Februari så sådde jag Klockmalvan och Pepino och nu känns det som att jag bör skola om dem . Klockmalvan ser ok ut men Pepinon har dragit iväg på höjden så pass att det känna som att de kommer att gå av snart om jag inte gör något!


Så Pepinons (ludna) stjälk kommer jag sätta djupt ner i jorden och sedan håller jag tummarna för att det går vägen. När det gäller frösådder så gör jag med dem som jag gör med de flesta växterna i trädgården. Jag gör det som känns rätt, chansar och ser sedan om det gick vägen eller ej.Det är av misstagen man lär sig, eller hur?

Trots att  jag går mycket på känsla och att det hittils har gått rätt så bra så skulle jag vilja lär mig hur man egentligen ska tänka och göra.
Jag har sneglat ett par gånger på Ulla Hasselmarks fröbok och jag funderar på om det är den rätta boken för att få svar på mina funderingar. Vad säger ni? Är det rätt bok att invenstera i eller har ni något bättre förslag? Jag tar tacksamt emot tips :)

Ha det bäst!



Kommentarer