Mmm, doftar gott :)


Lördag och jag står och försöker få strykkorgens innehåll att minska och jag tycker att det känns bra. Nästan rent ut av så tycker jag att det är avkopplande. Håller ni med mig eller är det bara jag som är stryk tokig ? ;)

Tror nu inte att jag stryker all tvätt. Nope, det gör jag inte men örngott, skjortor, dukar och liknande hamnar under strykjärnet. I vanliga fall (när jaginte är förskyld) så gillar jag den där doften av rentvättat som man känner när man stryker. Mm ... Många tar den doften för givet men när man som jag växte upp med två rökande föräldrar (de är nu rökfria) så kände jag inte den doften förrän jag flyttade hemifrån..

Vi gjorde om tvättstugan för några år sedan och där har jag en strykbräda som står på en bänk men den använder jag sällan. När jag stryker så står jag helst i vardagsrummet så jag kan spana ut i trädgården och se när fåglarna hoppar omkring i Trollpilen. Det går så mycket snabbare att stryka när man har en fin utsikt :)

Som ni ser så snöar det rätt så rejält här. Har så gjort hela förmiddagen men nu väntar vi på att stormen Egon ska göra entré. För min del så behöver han inte komma hit. Jag hoppas att han ångra sig och tar någon annan väg. Allra helst så kan han försvinna helt och hållet så ingen behöver möta honom men det verkar som att det inte kommer att ske...

Håll nu i hattten och njut av helgen!



Kommentarer

  1. En del stryks här och det är ju särskild känsla. Ingen snö här med attans vad det blåser.
    Håll i hatten!
    Annika
    Kul det där med växthuset.

    SvaraRadera
  2. Jo men visst är det på sätt och vis avkopplande att stryka, det måste ju ta sin tid och går inte att slarva över. Mina julgardiner ska snart ut så då blir det en redig stund vid strykbrädan:)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.