Jag har drabbats av vår/sommar längtan.Har ni?



Vi har varit snö fria ett tag men igår bestämde snön sig för att göra ett besök igen. Det var vackert (måste jag medge) när det singlade ner snöflingor men det höll inte i sig så värst länge. Snön förvandlades till regn och temperaturen steg så idag är det bara blask. Den ligger nu som ett mycket tungt, vått täcker över allt.

Så vad gör jag då när jag kommer hem från jobbet med genom sura skor och strumpor och bara känner bläh ? Jo jag sätter mig och bläddrar igenom bland vår bilderna från förra året. Det är den bästa medicinen mot vinter blues och självklart delar jag med mig till er! Så varsegoda  ;)


Åh, vad jag längtar tills jag kan ta med min kaffe mugg och sätta mig på bänken här utanför växthuset och njuta av den första tuggan av årets allra första Rabarber paj... Mmm känner ni doften, smaken?



Jag känner även doften av nygödslad jord som bara väntar på att få bli planterad :)


Förra året var duktig på att ta hand om Allium bebisarna. I ärlighetens namn så var det första året som jag gjorde det. Jag har inte haft riktig koll på att de ser ut som grässtrån när de är små. Jag har antagligen rensat bort mååånga de senaste åren. Jag ska vara lika duktig i år på att ta hand om dem. Jag lovar!


Vi hade för första gången sedan vi flyttade hit(13 år sedan) besök av Kurre. Det var jätte kul och se när den hoppade runt här hemma. Jag kan berätta för er att det togs många kort på hen :)
Tyvärr så såg vi den bara en gång till innan den försvann. Önskar så att den dyker upp igen. Har ni några tips på "lockatillekorrartillträdgården"-tips? Tar tacksamt emot dessa om ni har några.


Det var allt lite upp piggande att få en liten dos av vårbilder. Känner att smilbanden har åkt upp igen ;)
Snart är vi faktiskt inne i April månad men innan dess så är det ett gäng fröer som ska sås och jag vet ännu inte vart jag ska ställa dem. Jag måste ta tag i det problemmet idag.

Jag vill avsluta med att säga att jag blir glad att se att ni hälsar på min blogg och att vi har nåt 100  (gilla) strecket på bloggens FB sida. Det är roligt att ni vill följa med mig och min familjs trädgårds äventyr och va inte rädda för att fråga om ni undrar något och lämnar gärna någon kommentar.Då blir jag extra glad. Det är alltid kul och läsa vad ni tycker :)

Ha det bäst!

PS. Glöm inte att gå ut och skaka av den tunga snön på era buskar och känsliga växter. Det är inget kul om grenarna gå av pga det DS


Kommentarer