Det finns hopp :)


Jag försöker njuta av nuet, av de olika årstiderna. Jag kan se det mysiga med stormiga höstvindar, snöiga vintrar.. Ja, ni förstår vad jag menar men jag får medge att mitt hjärta ta ett extra skutt när jag ser de första Snödroppe knopparna och det gjorde jag idag (våren är snart här) :)

De finns under lagerhäggsbuskarna på baksidan så det är ett "medvetet val" att se dem. Jag var tvungen att sätta mig på huk, böja bort lite grenar från Lagerhäggen och peta bort lite löv för att se dem men där var de :)
Om jag inte minns rätt så tog jag och flyttade några förra året men jag kommer inte ihåg vart men det var för att jag lättare skulle se dem.. Hm, får ta och leta efter dem senare idag.


När jag var på väg in fick jag se att  det har kommit knoppar på Klätter rosorna som vi planterade i mitten av November förra året ( se inlägg här ). Det kändes konstigt att plantera så sent men det verkar som att det har gått vägen (peppar,peppar..).

Det finns även hopp med min förskylning. Jag har varit hemma en vecka nu  med hög feber, halsont men nu känner jag mig redo för jobb igen.Så i morgon bär det av till jobbet.
Idag är faktiskt första dagen som jag känner mig pigg men om jag känner mig rätt så lär jag vara slut i rutan imorgon efter jobbet. Jag måste försöka ta det lugnt. Hör ni hur jag försöker intala mig själv ? ;)

Ha det bäst!




Kommentarer