Kallt!




Idag är det allt lite kyligt. Solen skiner från en klarblå himmel och i morse visade termometern -10. Nu har temperaturen stigit men det biter allt i kinderna.
Stackars Båtis (som vägra använda kattlådan) tyckte att det var såå jobbigt i morse när han var tvungen att gå ut. Det var nästa så att bakbenen stod i kors innan han tog mod till sig och sprang ut. Han var snabbt tillbaka och hoppade direkt upp i sängen igen :)


Det är full aktivitet i fågelborden idag. Blåmes, Gråsparv, Talgoxe, Pilfink , Koltrast, Nötväcka och Rödhake är våra gäster. Domherren spanar jag efter men det var flera år sedan som de hittade hit. Får hoppas att de blir sugna på lite goda Solrosfrön och Jordnötter nu när det är kallt så de kommer hit. Det vore kul :)

Ni får ha en fortsatt skön jul!






Kommentarer

  1. Fniss. Här har katten sprungit ut och in hela dagen - fast hon har tak över sin utegård, så den är nästan snöfri. Snödrivorna gillar hon dock inte alls och kissar gör hon inte gärna på annat håll än i lådan :D

    Ha det så gott!
    //Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är lite nyfikern eller rättare sagt, mycket nyfiken på er utegård till katterna. Jag har två innekatter som jag har i sele ute men det hade varit skönt både för dem ochmig att ha dem ute pånågot ställe där de kan få utlopp för sina utekänslor ;) Hur ser er ut och hur är den gjord?

      Radera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.