Innan stormen(?)



Trots vår elaka behandling i höstas så har vår Trollpil ännu sina blad kvar. Den kanske blev rädd att om den inte leverera så ryker den :) 
Det var nära att den rök. När  spabadet kom blev det rätt så trångt med Trollpilen där. U sa flera gånger att vi måste ta bort den mendet gjorde ont i hjärtat att bara tänka tanken på att ta bort det så jag gick på alternativ två istället. 
Jag knipsade, sågade av grenar nerifrån tills jag kände att det gick att gå förbi där och att U kom förbi. Han är nästan 2 meter lång så det blev att anpassa efter honom som så mycket annat. Till slut lyckades jag och U var också nöjd med att den kunde vara kvar. Det hade blivit otroligt tomt utan den, Nu kommer jag få trimma och klippa på den stup i kvarten så den håller formen men det är det helt klart värt!
Bladen är som sagt vad ännu kvar men de ryker nog i morgon om SMHI:s prognos slår in.


PROGNOS FÖR SYDÖSTRA GÖTALAND

Oväder närmar sig

Mest molnigt och skurar som i högre terräng har snöinslag. Avtagande sydvästlig vind. Imorgon eftermiddag rör sig ett omfattande nederbördsområde in med både regn och blötsnö och den då sydliga vinden ökar till frisk, eller vid kusten hård. I natt ner mot 0 grader, imorgon 0-5 grader.
Senast uppdaterad: 2014-12-11 11:25

Det blir att ta en runda runt trädgården och se om det är något som måste surras fast eller plockas in och sedan håller jag tummarna att SMHI har fel. Det har ju hänt förr så varför inte i morgon.

Ha det bäst!

Kommentarer