Andra advent



"När andra ljuset brinner är snart Lucia här
hon bjuder och på kaffe och  bud om julen bär"

Andra advent och planen var att gå på julmarknad efter jobbet men som det brukar så blev planen nåt helt annat. Så blir det när man helt plötsligen får för sig att riva ut sovrummet mindre en vecka innan vi ska fira sonens 18 års dag. Det är visserligen bra att ha en deadline men man kanske ska sätta en lite mer realistisk sådan..

Såsom det ser ut nu så har vi inte plats för några gäster. Plats har vill väl egentligen men det känns lite dumt att ha dem sittandes i våra sängar som just nu ockuperar vardagsrummet..


Jag lovade er bilder på uteplatsen. Jag sa något om att den kanske skulle vara " helt färdig". Så vart det inte. En liten bräda saknas i muren.


Jag blev sjukt nöjd med slutresultatet. Det känns ombonat och mysigt att sitta där.


Vi kunde ha murat med sten hela vägen men det hade känts alldeles för kompakt. Trä ribborna gör att det känns luftigare och mjukare. Det "händer lite" så att säga.

Vi har en fundering om att sätta upp en markis till våren/sommaren så man får ett skydd från solen när den ligger på som mest (södersida) på fm / lunch.Det kan bli riktigt varmt där på sommaren så både vi och växterna kan behöva lite skugga så vi inte torka ut :)

Ha det bäst!







Kommentarer

  1. Håller med dig om att det hade blivit lite för kompakt med bara sten. En markis kommer att göra det till ett helt annat uterum.
    Ha en skön kväll
    Annika

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.