Skäftekärrs julmarknad 2014 ✻


Skäftekärrs julmarknad 2014 blev för oss, årets första och tyvärr så var det en riktig flopp enligt oss. Utställarna var få  och jag såg inte en enda tomte.Det skulle tydligen finnas en som barnen kunde hälsa på men vart var alla hans nissar?? Dragspels spelande män fanns det dock på plats och de gjorde sitt bästa för att förhöja stämningen.
Som tur är så är omgivningarna mysiga men det var ju inte riktigt det som vi betalade inträde för. Det bästa med hela marknad var nog att det var verkligen inte trångt någonstans :)

Det kan vara så att vi hade lite för stora förväntningar  när vi åkte dit.Min man har aldrig varit där och jag har inte varit där sedan jag var liten och jag minns att det var "större" men när man är liten så uppfattar man det mesta som "större".

Tonårsbarnen var med och de fann ett utomhus schack. Tillfället togs i akt och dottern  utmanade sin pappa. Hon kämpade på bra men till slut så vann gubben :)

Tro nu inte att vår tur till Norra Öland var helt i onödan. Nä då. Vi besökte ett annat ställe innan vi åkte till julmarknaden och det blev en riktig wow upplevelse för oss. Vi gick runt och bara njöt av allt det vackra. Dottern och jag handlade ett par saker. Vi vågade inte shoppa loss för fullt. Vi trodde ju att vi skulle göra massor med fynd på Julmarknaden..

Stället som vi besökte har öppet helgerna fram till jul så det blir kanske en tur upp igen. Ja,vart var vi nu då ? Jo vi besökte.. Äh, ni får hålla er till nästa blogg inlägg ;)

Ha det bäst!

Kommentarer

  1. Känns som tur att vi inte åkte ner till Öland som jag hade tänkt göra, just med tanke på den julmarknaden. Ska bli spännande att se ditt nästa inlägg.
    Ha det fint!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja du, Yvonne det var verkligen tur. Du behöver absolut inte känna att du missade något, tyvärr kanske man ska tillägga, Ha en fortsatt skön helg :)

    SvaraRadera
  3. Har faktiskt aldrig varit i Skäfteskärr varken på sommaren eller julmarknaden, men det måste det ju bli ändring på. Läste på bloggen ölandsvindar att en tomte invigningstalat.
    Jag kan rekommendera Huseby bruks julmässa i Alvesta kommun. Nordens största, mängder av tomtenissar vid lunchtid när tomteorkestern kommer, även tomte att lämna önskelistan till. Läser i reklamen som kom idag att det är 70 matutställare, därtill minst lika många slöjdare.
    Kram
    Anette

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.