Min gamla trälåda som jag 
hade mina fröer i innan fick som ni har sett ett annat användnings område så mina fröer har legat på vardagsrumsbordet och..


ja det har legat där och skräpat. Jag har letat igenom mina skåp och lådor efter någon ersättare men det verkade lönlöst tills..


..jag öppnade upp mina jullådor :)

Det var där den (nästan) perfekta lådan var. Lagom stor och med ett litet magnet "lås" på locket så det håller sig stängt.Det enda som känns lite knasigt är väl texten och den bör jag nog ändra på om jag vill vara säker på att frö lådan inte ska hamna bland julpyntet igen. Skulle den göra det så lär jag inte hitta den till våren. Det känns inte som att det skulle bli "naturligt" för mig att leta efter den där då vid den årstiden, eller vad tror ni? 

Jag vet att jag har ställt frågan till er innan men vill så gärna veta hur ni förvarar era frön. Har ni bilder som visar er förvaring så blir jag extra glad. Jag behöver verkligen tips på en mer permanent lösning. Jag tackar på förhand :)

Önskar er nu en riktigt skön helg!

Kommentarer

  1. He-he! Min erfaring er at oppbevaringsboken for frø aldri blir stor nok! Jeg har frø i gamle (og størst mulig) diskettbokser. En for stauder (perenner) med vanlig såtid, en for perenner som skal såes om vinteren, en til sommerblomster, en til grønnsaker og så videre...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.