Förberedelser. Snart kommer de!


Rosorna som jag beställde för ett par dagar sedan är på väg! Jag som ännu inte har bestämt..


.. vilka som ska få hålla varandra sällskap och vem som ska hamna på.. undantaget(?).  Hur eller hur så ska de ner i jorden så fort de kommer. Måste ge dem en ärlig chans att rota sig innan de ev tjälen kommer.

Baileys och Skrållis håller mig  sällskap medans jag gnuggar "mina grå". Hur har jag tänkt mig? Har jag tänkt över huvud taget?


Tar hjälp av vattenslangen för att lättare se hur den framtida rabatten ska bli. Som det verkar nu så kommer rabatten går i en vinkel och den blir inte upphöjd utan hamnar i marknivå.

Som ni ser så är ännu inte muren klar. Den ska bli högre och mellanrummet som ni ser ska fyllas ut med.. Ja det får ni se längre fram ;)

Min vision är att rosorna ska hänga över muren så man kan sitta i soffan och njuta av deras doft.Finns inte så mycket som slår rosdoft i trädgården, eller hur ?

Vattenkannorna är på plats och det är där min kära make få gräva för rosorna ikväll när han kommer hem. Är så glad och tacksam att han hjälper mig  :)


Var ska då den tredje rosen hamna? Jo, här på undantaget. Lite rörigt just nu men det ska jag plocka bort under dagen och sedan när gropen är grävd (vid krysset) så är det bara att plantera. Det ska bli kul och se till sommaren om det blir som jag tänker mig just nu. Det är inte alltid som det stämmer. Skulle det bli knas så är det bara att göra om.


Nu ska jag snart bege mig in till stan och leta efter temabilder till fotoutmaningen (se gårdagens inlägg). Hoppas att jag hittar ett gäng. Ligger en aning efter..

Ha det bäst!

Kommentarer

  1. Blir nog jättefint!
    Lycko er som fortfarande kan plantera och planera ute...
    Här är det vinter nu så här planerars det med näsan i trädgårdsböcker och sommarens bilder.
    En sån fin röd katt du har...vad är det för sort?
    /Christin i norra delen av Jämtland

    SvaraRadera
    Svar
    1. känns lite lyxigt att kunna plantera i November månad men längtar faktiskt efter snön men den får gärna vänta tills rosorna är i jorden :) Baileys är en blandning av Main Coon och Perser. Perserdragen syns inte så mycket på honom.
      Lycka till med planeringarna inför nästa sommars trädgårds säsong/ Sylvia

      Radera
  2. Har missat din fina fotoblogg. Kul att kika in där, många fina bilder! Vilken utmaning, uj,uj,uj-
    Kämpa på! Kram

    SvaraRadera
  3. Så fint det kommer att bli! Jag testade det där knepet med vattenslangen i somras. Maken blev inte alls nöjd med mig - han vill ha raka kanter. Morr ;) Fast jag måste erkänna att det var svårare att forma vattenslangen är vad jag hade trott. Den var liksom lite ostyrslig.

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.