Idag fick jag tummen ur....



I Maj så flyttade jag vårt kryddland. Det som blev kvar av det ser ni på bilden här ovan. En halvöppen yta med smultron revor, ogräs m.m. Ser inte så mysigt ut precis.

Visioner för denna lilla plätt fanns det gott om redan från början men det blev aldrig av. Kan skylla på värmen men det känns inte riktigt rätt. Jag har helt enkelt prioriterat andra saker. Så är det men idag så högg jag tag i spaden :)


Jag grävde och rensade bort en hel del ogräs, revor och rötter (från vad?) innan jag kunde jämna ut ytan och sedan lägga ut ett tjockt lager med tidningspapper. det känns lättare att gräva ned tidningarna än att ta de till återvinningen ;) Skämt å sido, har gjort så här i många år och det håller ogräset borta väldigt bra. 

Eftersom vi har ett "litet" projekt på gång( ja, vi har alltid nåt på gång)  där grus redan  ligger och ska tas bort så var det "bara" att flytta det hit,till denna plätt. Allt kommer till användning på något sätt.


Så där! Nu börjar det bli klart. En ny skiva till symaskinsunderredet skall göras men fram till dess får plattor duga. Som ni ser så fann jag en del sten i modell större. Vart vi än gräver på tomten så säger det "klonk". Oftast är det inte bara spaden som används vid grävning. Spettet kommer ofta fram.


Lite plock och pyssel är kvar att göra men det får vänta. Ska snart bege mig på Fack möte.

Om ni är nyfikna på det nya kryddlandet så kan ni se det här.

Ha det bäst!


Kommentarer