Dahlia ´Pastel Florant

 ´
Jag gillar verkligen Dahlior men jag är så usel på att komma ihåg att gräva upp knölarna i tid och att sedan förvarar dem rätt.


Så hos mig blir oftast Dahliorna ettåriga .Trots detta så kunde jag inte motstå denna Skönhet när jag såg henne så det blev en knöl i år.


Jag tycker att den är så vacker så jag är "skyldig" att göra ett försök att övervintra henne.
Vad jag förstår så ska de stå ute till att första frosten har varit och att då är det bråttom att ta upp dem. Skaka av jorden och sedan då ? Jag har som sagt vad inte lyckats innan så jag hoppas att ni som läser vill delge mig av era bästa tips :)

Ha det bäst!

Kommentarer

  1. Jag älskar också dahlior. Men i år var jag för sent ute. Mina har just börjat blomma nu när frosten har kommit. -1,5 i morse. Hoppas att de klarar sig lite ändå!

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.