Vart tog tiden vägen???

Jag som trodde att jag skulle få tid över idag till att tillbringa i trädgården men så blev det inte. Vi kom hem sent från helgens bravader på Norra Öland.

I år var det åttonde året i rad som vi besökte Lammet & Grisen med goda vänner. En trevlig tradition som vi alltid ser fram emot. Vi hade som vanligt husvagnen med oss upp så vi satt och myste innan det var dags för att gå in. Där inne möttes vi av god mat och dryck . Den enda besvikelsen var väl att trubadurerna misslyckades med att få stämningen på topp.Det gjorde väl inte så mycket för  hade de fått upp tempot så hade vi inte gått och lagt oss så tidigt som vi nu gjorde.Jag somnade som en stock!

Jag brukar gå en runda på morgonen med kameran när jag har vaknat men det blev inte så i år. Foten ville inte som jag så jag satt och läste tills de andra vaknade. Foton från tidigare år kan ni se här.

Dottern skulle möta upp en kompis på Böda vid 16 så blev vi kvar längre än vad vi brukar. Vi tog en sväng till Byxelkrok där vi även lunchade (tror det eller ej men vi var trots allt hungriga igen ). När vi satt och åt så hade vi en härlig utsikt över Blå Jungfrun .

Norra Öland påverkar mig lika positivt för mig som när jag ligger i en rabatt och rensar ogräs. Jag fylls av ett lugn som jag önskar att jag kunde uppleva oftare..  Jag tror/hoppas att det blir en tur dit upp igen när jag  fyller år. Det vore den bästa presenten :)

Ha det bäst!





Kommentarer

  1. Ja, det är rofyllt på norra Öland. Till och med i turistsäsong kan man hitta egna ställen.
    Tråkigt med foten.
    Anette

    SvaraRadera
  2. Det där lugnet du skriver om är så underbart. Jag vet precis vad du menar och jag önskar också att jag kunde få uppleva det oftare. Ibland kommer det över mig när jag besöker intervjupersoner - det är som att det finns i vissa hus eller omkring vissa människor. Skulle så gärna vilja att mitt hus var ett sådant, men jag tror att det är för modernt - det mekaniska ventilationssystemet sabbar effektivt förutsättningarna ;)

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.