Trädgården har fått sköta sig själv den här sommaren och det har den gjort med bravur! 
Jag/min kropp pallar inte när det är för varmt och det har verkligen varit för varmt för mig. Så det minsta som jag har gjort den här sommaren är just trädgårds pyssel.  Ja, jag har klippt gräsmattan ett par gånger men grävning, ansning,  ogräs rensning har knappt existerat men ändå är trädgården så fin nu. Den har klarat sig utan min hjälp.

Den har aldrig varit så här lummig innan. Alla rabatter har vuxit samman. Växter som har funnit och stöttar varandra. Det tar emot å säga men det har nästan blivit " lite för bra".

Som tur är så kommer "min årstid" nu. Jag älskar hösten. Soliga dagar med frisk , hög luft. Orken kommer tillbaka och jag orkar göra det jag vill i trädgården.  
Delning och flytt av växter står på agendan men det får vänta till i morgon för i kväll  har jag viktigare saker för mig ;)


Njut nu av helgen så återkommer jag i morgon med ett nytt inlägg.

                        Ha det bäst!

Kommentarer