På ett år händer det så mycket.



Man kan tycka att ett år går sakta och att det inte händer så mycket på ett år. Är man småbarns förälder eller en trädgård "tok" så håller man inte med. Vi vet att det händer mycket på ett år men vi glömmer så lätt.. Tiden bara rullar på.

På ett år ser man tydligt hur både barn och växter utvecklas. De kivas med en i bland. De har vissa behov.De testar ens tålamod och gör saker som man inte räknar med men vi står ut eftersom vi i grund och botten älskar det där. Man får ju så mycket tillbaks !

Jag glömmer bort fort hur det var för ett år sedan (ibland hur det var förra helgen,månaden..) så för att påminna mig själv så försöker jag komma ihåg att fota. Då kan jag gå tillbaka och jämföra och då ser jag tydligt skillnaden.

Maj 2013 planterade vi ett Rönn träd (Dodong). Vi såg då framför oss hur den skulle fylla upp hörnet efter Kornellen och täcka den mindre fina gatu-lampan som står där, utanför vår tomt. Jo, då det är bra med lampor men som man säger; rätt lampa på rätt plats ;)

Vi trodde nog att det skulle ta sin tid innan Rönnen kunde fullfölja våra önskningar men oj, vad den växer!Ja, den täcker inte gatu- lampan ännu men den är på god väg (lägger man sig ned så ser man inte lampan) .

Som ni ser på bilderna så håller vi på att ersätta staketet  med Tujja häck. Som ni förstår vill vi riktigt boa in oss OCH så vill vi ha något vintergrönt som är vackert och titta på när snön kommer. Häcken kommer inte bli jätte hög. Just nu är vi inne på att man ska kunna se toppen på folks huvuden när de går förbi. U och jag är däremot ännu inte överens om vad som är medelhöjden på människor.. U är 198 cm och jag är 168 cm så i hans ögon är jag en "dvärg" medans jag säger att han är då en "gigant" .. jaja, vi får ser på vilken höjd vi hamnar på när vi har "kivats färdigt ;)

Den bara marken under Rönnen  har ersatts med Kungsljus och Prästkragar. Så nu har den kompisar att växa upp med. Jag hoppas att jag kommer att komma ihåg att fortsätta min dokumentering av Rönnen så jag kan påminna mig själv om vad som har hänt det senaste året. Det händer trots allt rätt så mycket på ett år, eller hur?

Ha det bäst!


Kommentarer

  1. Ja, det är bra att fota, så kul att se förändringar och hur det växer och frodas.
    Visst vill man boa in sig i sin trädgård!

    Hoppas du får en riktigt fin midsommar!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.