Öland spirar 2014. Del 1.

Öland visade sig inte från sin bästa sida idag. Dimman låg bitvis tjock och himlen öppnade sig ibland för att göra oss...blöta.
Skit samma,för vi var laddade med fika korg, regn kläder och kameran så lite regn kunde inte stoppa oss och vilken tur det var. Eller var det ? ;)

Vi åkte direkt över till Ölands östra sida. Östra sidan är Ölands vackraste sida enligt mig och min man. Gemytliga Ölands gårdar dyker upp bakom var och varannan kurva. Naturen är underbar..Ja,nu var det inte det som jag skulle berätta om utan om vad vi gjorde och såg. 



Först så åkte vi ner mot Bläsinge hamn. Vi fikade/åt frukost vid badplatsen innan vi begav oss till Anjas trädgård.


Jag har sett bilder från hennes trädgård innan men har aldrig sett den så att säga "live". När man nu fick chansen så tog vi den med en gång och det är vi så glada över att vi gjorde :)






En sådan härlig och inspirerande trädgård! Lusthuset, dammen med bryggan och rabatterna.. Ja, när jag gick där så ville jag bara hem och gräva. Gissa om jag blev glad när gubben sa det samma :)

Vi bestämde oss för m å n g a  år sedan att vi skulle ha damm. Vi har påbörjat den med upphöjd rabatt och grävt hålet men det har inte gått fort för vi har inte riktigt vetat hur vi vill ha den men nu föll en hel del bitar på plats. Vi kommer absolut inte göra någon kopia an Anjas underbara damm men vi kommer ta visa delar och försöka få till liknande känsla fast hemma hos oss. Vi har verkligen tänkt om helt. Kul! :)







Vart man än tittade så dök det upp oväntade saker. Helt plötsligen så känner jag ett sug efter gamla nycklar..




 Här skulle man vilja stanna l ä n g e men regnet ökade i intensitet så vi begav oss motvilligt vidare.Tack ännu en gång för ett trevligt och inspirerande trädgårds besök !

Nästa trädgård som vi besökte ligger i Dyestad. Vi var där förra året också men kände att vi ville dit igen. Bilder från den trädgårdens besök får ni se i nästa inlägg :)

Ha det bäst !

Kommentarer

  1. Vilken härlig trädgård ni besökte med roliga detaljer att apa efter! Tack för att du delade med dig av det fina.
    Ha en fin vecka! Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.