Kruktorn.

Vi håller på att avveckla vårat gamla kryddland. Alla (de få vi har)  flyttas till ett rör. Några av er har redan sett det på bloggens Facebook sida. Ni andra får vänta tills i morgon då jag lägger in en bild här på bloggen. Elakt? Kanske det ;)

I kryddlandet har jag haft ett kruk torn ståendes i ett par år och nu var det tvungen att flytta på sig.
Jag hade inte en aning om vart men U kom på den perfekta platsen.


Där,snett framför trädet i början (eller slutet) av rosgången blev perfekt! Blicken leds mot tornet och gör att man ser den trä lagda stigen och blir nyfiken på vad som händer där.


Det är en väldigt enkel konstruktion. Ett armerings järn och lerkrukor med hål i botten är allt som behövs.



I år fyllde jag tornet med Påfågelblomster. Dessa har jag drivit upp själv så det  ska bli kul och se när de blommar. Som krona på verket blev det en kruka med Taklök.

Ha nu en riktigt skön helg :)

Kommentarer