Långfredag 2014


Det var gott att komma hem efter jobbet och grilla korv. Korv tröttnar jag aldrig på. Det behöver inte vara så avancerad för att jag ska bli nöjd :)


Igår var vi och firade en tonåring. Hans föräldrar har en mysig trädgård med fina växter i. Igår föll min blick på denna Primulan. Sådan stark , violett färg så det gick inte att missa den. Det slutade med att en bit av den fick följa med mig hem. Nu står den i Smultronställets rabatt. Där finns även ...


... Kungsängs liljorna med sina rutiga klockor. . Jag har flest lila med några vita finns det också.

 Lejonhjärta finns här också. När jag tar ett steg tillbaka och tittar på rabatten så ser jag att den går i lila och vita färger.Tulpaner som är lila är på gång och Allium bollar dyker upp här och var. Jag har ingen aning om vilka färger det blir på dem men vita eller lila blir de nog. De finns väl inte i några andra färger, eller?
På något sätt så har jag haft en tanke om rabatten fast att jag inte trodde det. Det ska bli spännande och se den utvecklas.

Grå klocklilja
 Den här söta klockan är också lila men den står på ett helt annat ställe i trädgården. Den står i en del av trädgården som är under förändring...


Den här bilden la jag ut på bloggens Facebook sida för några dagar sedan. Ni var några då som gissade vad vi håller på med. 
Jag tänker inte avslöja något mer idag men i morgon kommer ni få se fler bilder från detta "påhitt" :)

Ha en fortsatt skön Långfredag !

Kommentarer

  1. Så gott det ser ut med grillat - kanske är dags för premiär här :D

    Kram och glad påsk
    //Linda

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.