Jag erkänner...





.... att jag blev allt förvånad när jag tittade ut genom fönstret i ytterdörren. Ja, jag vet att det "bara" är 1 Mars. Ett bakslag i vädret var bara att vänta. I alla fall enligt de flesta i min omgivning men jag önskade så att de skulle ha fel.


Tyvärr var det jag som hade fel. Ute singlar det ner stora vita snöflingor. Vackert. ja visst men inte NU.


Jag har fått hem något som i alla fall gör att jag känner att våren är närmre än vintern. Ett paket från Odla.nu . Det var inte så värst länge sedan som jag beställde men eftersom mitt minne är som det är så var det som rena julaftonen när jag öppnade paketet.Vad har jag beställt ?


Paketet innehöll följande;

Rödbladig lyckoklöver
Lyckoklöver
Montbretia `Lucifer`
Klänglilja
Nerrine vit
Dessa ska hamna i olika krukor på Solsidan och altanen. Har tänkt mig att ha röda och vita blommor på Solsidan i år. Helst ska de dofta också.



Just nu är solsidan vit. Snön lägger sig fort på marken. Jag hoppas att den försvinner i morgon!

Ha en skön Lördagskväll.

Kommentarer