Blåsigt värre!


Det blir inget trädgårds jobb för oss idag av förklarliga skäl. Vi skulle blåsa bort! Jag vet inte hur hårda vindarna är men de var tvungna att stänga av Ölandsbron ett tag på förmiddagen för tyngre fordon och släp. Det betyder att det blåser mer än 27 sekundmeter i byarna.


Som tur är så har det kommit ett par trädgårdstidningar i brevlådan de senaste dagarna så jag ska nog "överlever" denna stormen också.

Tänkte att jag skulle visa er lite bilderna från vår trädgård i Maj månad 2013 .


Här ser ni hur våra Prydnads Plommon träd blommar. Det är dessa som stormen i höstas såg till att tukta. I år är de inte alls sig lika men de grenar som är kvar har små rosa knoppar på sig redan nu :)
Så småningom så kommer vi troligtsvis blir tvingade att såga ner träden eftersom de är i så dåligt skick. Jag har planterat Honungs ros/ vild vin vid ett av dem. Det andra trädet har en Clematis och en Kaprifol som klättrar upp i det. Så jag har tänkt att ha kvar stammarna som klätterställningar men själva kronorna måste snart väck :(
Planen är att vi ska plantera nya träd men vi vet inte vad. Har ni några förslag?

Staketet som vi har på framsidan kommer vi att riva i år. Vi har satt Tujja bakom som ska få ersätta det. Jag har blivit , nästan, förälskad i Tujja. Perfekta insyn skydd/ vindskydd OCH vintergrönt. Kan det bli bättre? Nope.


Avslutar bildkavalkaden med lite Tulpan bilder.


Tulpanerna på den översta bilden är nog mina favoriter. Lime färgade med grön strimmor. De är så snygga att jag skulle vilja plocka in dem i vas men gör det ändå inte för de är ju som snyggast ute i rabatten.
 Ska bli kul och se om de kommer upp i år med. Jag har sett något blad som kämpar sig upp ur jorden så det verkar lovande :)

Håll nu i era hattar och ha en underbar helg!

Kommentarer

  1. Ja, oj vad det har blåst!
    Så fina tulpaner du har! Skulle också vilja ha, men de kommer aldrig upp eller så blir det bara nån enstaka. Jag antar att sork och mullvard festar desto mer.

    Önskar dig en fortsatt skön helg nu när vinden mojnar.
    /Anette

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.