Fyra det var, två blev det kvar..

Det var nu ett par veckor sedan som jag gjorde mitt försök att väcka upp de få Pelargonerna som jag hade kvar från förra året. Här kan ni se det blogginlägget.

Jag hade fyra stycken som hade fått övervintra på altanen. Dessa planterade jag om i ny härlig jord. Placerade dem sedan vid dörrarna i vardagsrummet.

 
Resultatet blev 50/50. Två tog sig och två gav upp.
Den större, som är upp stammad har till och med ett par knoppar :)
Den får allt stå kvar här inne ett tag till innan den hamnar åter på altanen. Vädret är ännu rätt så nyckfullt. .Idag är det soligt och skönt men igår hade vi full storm med inslag av hagel/snö  :S




I helgen ska jag jobba men ett besök på Blomsterlandet måste jag klämma in. Pelargon "kontot" måste fyllas på igen . Ingen  sommar utan en altan full av Pelargoner , eller hur? :)

Ha det bäst !

Kommentarer

  1. Roligt att hälften klarade sig. Jag skaffade ett jättelysrör i höstas, så här har nog alla överlevt. Det blommar för fullt i boden och jag vill få ut växterna till växthuset snarast. Men med tanke på vädret så får det vänta lite till.

    Hoppas att du hittar något fint på Blomsterlandet!

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas på att förvaring av Pelargoner ska lösa sig för mig till hösten/vintern i år...;)
    PÅ Blomsterlandet finns det mycket fint så "risken" finns att det får följa med något hem. Sååå svårt att låta bli ;)

    SvaraRadera
  3. I dag fick vi snö igen här (som ligger kvar på gräsmattan), så det lär dröja länge än innan blommor flyttar ut. Men visst behövs det alltid en hel del pelargoner. ;-)

    Kul att du vill vara med och fira! Visst blir det 3 lotter.

    Vårhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  4. Alltid ett problem med vinterförvaringen, men det kan vara kul att få fylla på också...
    /Anette

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.