Full fart !

Full fart är det på våren nu och även på mig. Nu finns det hur mycket som helst att göra. Rensa, klippa, gräva , så, omplantering... Ja, listan är oändlig. De som inte är trädgårdsintresserade i min omgivning tycker att det låter såå jobbigt men för mig är det bara.. härligt!

Det märks även på blogginläggen att våren är här. Inlägg efter inlägg skulle jag kunna plita ner nu. Flera om dagen om det skulle vara så. Så var det inte under vinterhalvåret.
Ni vet väl om att Helt enkelt hemma hos mig , finns på Facebook ? Där kommer uppdateringar "direkt från trädgården".  Bilder från mobilen läggs där och mycket annat.

Nu håller jag mig mest utomhus men lite inomhuspyssel blir det allt. Igår till exempel så plockade jag bort alla ljusstumpar i stakar och kronor. Var på väg att slänga dem men kom på andra tankar..


Ljusstumpar, byttor och sand. Hur enkelt som helst !



Se där! Nu används de enda till "slutet" i stället för att fylla ut soptunnan.

Nu väntar Påfelblomsterna på mig. De vill bli omplanterade. Otrolig växtkraft. 
Tur att jag är ledig idag så jag hinner med.

Ha det bäst!

Kommentarer