Ett avslöjande !



Bilden här ovan är från 2011 men det som jag ska avslöja finns även med på denna bild men det syns inte... 
Jag har något som jag tror att alla vi trädgårdsmänniskor har fast vi vill gärna inte erkänna det eller rättare sagt, vi gör allt för att dölja  det.
Mitt, har varit dolt för allmänheten rätt så länge men igår avslöjades det eftersom "projekt vind/insyns skydd-vid-köksträdgården" tog fart. Vi tyckte att det var lika bra att köra på igår medans vi hade lite extra trädgårdshjälp. Här kan ni se min "vision"
För att kunna börja bygga så var vi tvungna att riva vindskyddet (som ni ser till höger om trä trallen) och det var då det kom fram... 


..ful hörnet!


Ful hörnet består av ett gammalt bord som har fått agera planteringsbord, krukor, jordsäckar, redskap m.m står/ligger huller om buller. 
Här har jag kunnat stå i godan ro och inte bry mig om jag spiller jord eller inte orkar plocka undan efter mig men nu är det slut med det. Här ska det bli ordning och reda !
Jag misstänker att det blir ett par lass till tippen..

Som ni ser så är fyra stolpar på plats och armeringsnät är till klippta. Vi är så glada för att det är ljusare om kvällarna nu så vi kan hinna göra lite i taget när vi kommer hem från våra jobb. Det får ta den tiden som det behöver. Vi har ingen större brådska.


Som kompensation för bilderna på "ful hörnet" så får ni se ett kollage på mina fina Krokusar. Ja, ni ser rätt. En av bilderna visar en helt annan blomma :)

Ha det bäst!



Kommentarer

  1. Det är skönt att ha ett ställe där man inte behöver bry sig om det är lite stökigt. Jag har ett fulhörn i trädgården bakom garaget och ett rum i huset, mitt arbetsrum på andra våning.
    Hälsningar Malin

    SvaraRadera
  2. Ska man ha fint i övriga "hörnor" så är ett fulhörn nästan nödvändigt. Vi trädgårdsnördar måste snabbt kunna köra nävarna i jord och rafsa bland krukor och redskap mm =)

    SvaraRadera
  3. Fulhörnor är nödvändigt för oss trädgårdsnördar som akut måste kunna köra händerna i jord, rafsa bland krukor och riva loss bland redskap, verktyg, snöre, ståltråd mm =)

    SvaraRadera
  4. Visst är det skönt med ett fulhörn. Det är som ni säger; vi måste ha ett hörn där vi kan "slänga" jord omkring oss:)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.