"Det är okej att sno"

Så inleder Viveca Ljungström sin krönika i tidningen Fixa Vår. När jag läste krönikan så tolkade jag det som att det är ok att kolla in andras trädgårdar och sno de idéer man tycker om och göra om dem till "sina". Gissa om jag blev glad när jag läste det! Varför då? Undrar ni säkert. Jo, det är så att det blev att jag köpte en trädgårdsodling på bok rean. Boken som jag köpte var denna.


Titel: Nya trädgårdens rum
Författare: Christel Kvant & Heidi Palmgren

Jag har ännu inte läst något i den men jag bläddrat i den och det var när jag bläddrade i den som jag såg "mitt" växthus. 


Nu var det ju inte mitt växthus utan ett foto av Nadja Hansen och Patrik Holst växthus i Helsingborg. Jag kommer att visa er en bild på vårt växthus så kommer ni förstå varför jag hajade till.


 Ser ni att det finns likheter? Trädäcket, Buxbomen..Bilden här ovan är från 2011 så det har ändrat sig lite sen dess men "grunden" är sig lik. Är ni nyfikna så kikar ni in på denna länk.
Det är inte en slump att likheterna finns där. Jag kommer nu ihåg att jag klippte ut en bild på deras växthus från en trädgårdstidning och satte in den i min inspirations bok och mycket riktigt så finns bilden där i.

Visst är det så att vi snor/lånar från varandra hela tiden? Från när vi besöker trädgårdar/parker, läser tidningar/böcker till att vi surfar runt på nätet. Det är så vi lär oss av varandra och ibland gör det att vi slipper göra misstag :)

Så ut och "sno" av varandra. Det är ju helt okej ;)

Ha det bäst!

Kommentarer