Mmm, doft av jord.

Äntligen är värmen här! Termometern visar +11 och jag tror att den kommer att stiga lite till.  Jag går bara runt med ett leende på läpparna och tydligen småvisslar jag för mig själv också :)

Jag tittade tillbaka i bloggen från förra året. Den 14:Mars 2013 såg det ut så här. Det vill vi inte  veta avmen vem vet ? Det kanske blir ett bakslag.. Nä, det får vi hoppas att det inte blir men jag njuter var dag som det är varmt och skönt för man vet ju inte.


Igår åkte vi till Granngården och köpte planteringsjord. 3 säckar av denna underbara jord. Vilken konsistens!


Här får ni en länk där ni får mer info om dessa jordsäckar. Jag köpte några av dem förra året och resultatet blev toppen så jag kan rekommendera er att köpa dem. Ha ögonen öppna för ibland kommer det bra erbjudande på den här jorden från Granngården. 


Skrållis är innekatt men idag fick hon följa med ut i växthuset. En "ny" (har varit här ute förut) värld öppnades för henne. Hon satt ju så nära fåglarna som hoppade runt inne i Avenbokshäcken. Hon kunde ju nästan röra  vid dem! Frustration , kan jag lova. Det "tuggades" rejält ;)



Medans Skrållis höll koll på fåglarna så planterade jag lökarna som jag fick hem från odla.nu. ( Gloriosa, Crocosmia, Nerine).
Nu får krukorna stå i växthuset tills det är dags att flytta ut dem till solsidan.

Jag har så mycket som jag vill hinna med idag men jag får hia mig lite. Ska snart iväg på kvällsjobb så jag få ta och lägga upp fötterna en stund så de håller kvällen ut.
En tidning, kaffemugg och solen väntar på mig.

Njut av solen och stressa inte ihjäl er. Trädgården finns alltid kvar :)










Kommentarer