Tvätt, fågel och..OS/Melodifestival.



Undrar hur stor del av Sveriges befolkning som tillbringar Lördagarna i sina tvättstugor?Jag kan inte tro att jag är ensam. Hur kan det bli så mycket tvätt! Maskinerna avlöser varandra här hemma och i farten så hamnade Baileys råtta/hamster med i maskinen. Han blev inte så glad åt detta. Nu luktar den ju inte som vanligt...


Mellan maskinerna har vi hunnit handla. Avslutade shoppingrundan på Blomsterlandet. Vi skulle köpa Tulpaner men det blev en ..

 .. "fågelbur" i stället.


I fågelboet avlöser lökarna varandra. Nu är Krokusen på gång och Irisen är nästan överblommad. Så fort det går !


Hur ska ni tillbringa er Lördagskväll? Blir det melodifestival eller OS? Här ska min kära gubbe se på OS tillsammans med grannen. Innan dess så blir det god mat och efter så ska vi hugga in på Öl korgen. Tro nu inte att det ska bli världens fylleslag för det ska det inte bli. Långt ifrån. Vi brukar samla på oss lite olika, nya, ovanliga och vanliga sorter som  vi sedan sitter och analyserar som om vi vore värsta experterna inom detta  område ;) Vi lär oss nya saker var gång som vi träffas. I April ska U och jag på öl mässa i Växjö. det ska bli spännande, intressant och lärorikt.

Ha en skön kväll och jag hoppas att er favorit vinner om det så är OS eller Melodifestivalen!

Kommentarer

  1. Blev glad av det du skrev,rakt av som livet är.Lite dit och dat.Söt kat,nu måste hon få till den rätta lukten på råttan.Här blir det nog melodifestival i kväll.Som pensionär får jag tvätta när jag vill,inte idag.
    Har en trevlig kväll/Renate

    SvaraRadera
  2. Ja, katten ser verkligen missnöjd ut. Hur kunde matte göra så??? Hoppas att den samlar på sig rätta doften igen. ha det fint! Kram

    SvaraRadera
  3. Vad vacker din fågelbur blev med krokusen och irisen tillsammans. Hoppas du får en fortsatt trevlig vecka! /Blomsterlandet

    SvaraRadera
  4. Kul med ölmässa! Jag gillar mörk öl, Ale...mums.
    Vilka söta katter ni har. Förresten, Lisa heter jag, hittade visst hit och lämnar spår!
    /Lisa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.