Romeo och Julia.

Förra året gjorde vi en ny rabatt och där i planterade vi två Havtorn plantor. En Julia och en Romeo. Vad jag förstår så är de duktiga på att skicka ut rotskott men då får vi bli duktiga på att riva upp dem. För något Havtorn snår vill jag inte ha!
Jag tänker försöka hålla dem i schack genom att klippa dem med jämna mellanrum. Julia ska få bli rund som en boll. 


Spretiga, taggiga grenar klipptes in. Jag var kanske för feg?





Romeo är lång och ståtlig och ska få fortsätta vara det. Jag tvekar ännu om hur vilken form han ska få, Konformad eller upp stammad ? Vad tycker ni?


Jag klippte av några grenar  längst ner och kortade in de andra. 


 Julia ser rätt så trist där bredvid Romeo. Han har fullt med guldfärgade bär på sina grenar. Jag trodde att det var Julia som skulle ha det men hon är bara grå..


Jag har ingen erfarenhet av Havtorn så jag känner att jag måste läsa på om dessa buskar. Ska surfa runt lite innan det är dags att åka till jobbet.

Ha en fortsatt skön Tisdag !

Kommentarer