Under mitt äppelträd.

Våren 2013
Vid lusthuset har vi ett äppelträd. Jorden som är där under är inte den bästa. Jag gör mitt bästa varje år för att förbättra den men allt som jag lägger på "äts upp" på något konstigt sätt.
Jag har satt Tulpanlökar där under som trivs så pass bra att de förökar sig villigt. De sticker upp som vita utropstecken lite överallt. Precis som jag tycker att det ska vara.
Doftpionen som står bredvid fågelbadet är också nöjd med tillvaron men jag är inte nöjd med denna rabatt. Här har det tryckts ner lite alltmöjligt som jag inte har velat slänga men inte riktigt har vetat var det ska få sin slutstation. Här växer bland annat en Buxbom, Kärleksört, fetknopp och mitt i allt så dyker en vit buskros upp.
Jag tycker väldigt mycket om Primula men jag har inga här hemma. Varför? Jo, jag har inte vetat vart de ska vara men det gör jag nu. Skulle inte de trivas här under äppelträdet? Var säger ni? Jag ser det  framför mig. Primula i alla de sorter och färger.
Längtan till att kunna gå ut och gräva ökade lavin artat. Kan det inte bli vår snart!.
Kanske är det tur att jag inte kan göra det nu för jag måste ju komma på vart allt de andra växterna ska flytta. De kan ju inte stå kvar där..
När jag skulle leta rätt på en bild föreställande lusthusrabatten så hittade jag en mängd bilder på våra underbara rosor. Längtan till att få stoppa ner näsan och dra in deras doft i näsborrarna blev nästan helt olidlig .
Jag tänkte att ni kanske vill bli lite "plågade" också ;)




Det känns som en evighet men egentligen så är det bara ett par månader tills vi är där. Tiden går ju så fort fast det inte känns så just nu när snön viner runt knuten.

Ha det bäst!


Kommentarer

  1. Längtan efter våren - visst finns den alltid där. Men nu när vi har fått riktig vinter med snö, njuter jag ändå för att det är så vackert överallt, och så mycket trevligare än det gråtrista väder vi hade i november och december.

    Så fina katter ni har! Den där mattunnan är förstås bra att ha koll på... ;-)

    Kul att du tassade in och lämnade en hälsning. Jag lägger till dig i min blogglista och kommer säkert tillbaka. För här var det trevligt hos dig!

    Vinterhälsningar
    Elisabet och Tiger

    SvaraRadera
  2. Längtar nästan efter sommaren när jag ser dina härliga bilder, fast jag vill ha vintern kvar länge än. Ha en fin vecka! Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken fin plats! Trist bara att det inte fungerar med växtligheten där uner trädet. Ett äppelträd står på min önskelista till våren.

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.