Härlig (grå)dag !


Jag har hoppat på en utmaning som heter 365 Foton. Det innebär att man får en temalista med 365 olika ord på. Dessa ska man tolka och fota.Vissa ord är lättare än andra.. Det här är ingen tävling utan det handlar om att man ska utveckla sig själv. Jag har inte haft min nya systemkamera så länge men bra på ett par dagar har jag lärt mig mycket om dess funktioner pga denna utmaning.
Vill ni se mina "bidrag" så har jag lagt in en länk (foto på ett fyrverkeri) till vänster här i bloggen. Under den så finns ytterligare en länk där ni kan läsa mer om utmaningen. Det är inte försent att anmäla sig om ni vill vara med.



Jag har varit ledig idag. Så skönt OCH välbehövligt. Började med att åka till affären efter frukosten. Frö leveransen från Odla.nu väntade på mig där.
Vad jag hade beställt kan ni se här om ni inte ser så bra på bilden.

Efter det så blev det en kombinerad foto/Turf runda. Hittade många teman till fotoutmaningen och jag tog ett par Turf zoner med. Vad Turf är? Om jag försöker förklara så låter det dö töntigt så det är bättre att ni spanar in denna länk. Det passar mig perfekt eftersom jag inte kan/få träna. Turf har motiverat mig att gå/cykla längre. Jaja, ni får checka in på länken :)

En stund hos min kära syster hann jag också med. Hon bor nära mig men livet kommer allt ofta emellan för att vi ska kunna träffas så ofta som vi båda önskar. Knasigt men så är livet ibland.

De har fått en ny "pälsig" familjemedlem. En Knorris. En riktig sötnos till katt som var lite för blyg för att tillåta sig att bli fotograferad men det kommer fler tillfällen för det. Jag ska nog lyckas :)

När jag var hos syrran så öppnades den gråtunga himlen och regnet vräkte ner. Jag var l i t e blöt när jag kom hem men vad gör väl det. Vatten har en tendens att torka.

Vääl hemma så upptäckte jag att vår sista Amaryllis hade börjat spricka upp!


Vi har fått den av min man syster och hennes man så jag har inte en aning om hur den kommer att se ut. Man kan ana lite rosa... Spännande!


Dagens middag var inte så spännande men OJ så barnsligt gott! Varför gör jag inte raggmunkar oftare? Enkelt och billigt så vad hindrar mig? Minnet är det antagligen...

Kåbralampan lyser upp nu när adventsljusstakar är bortplockade.

Nu ska jag ta och brygga mig lite te innan det är dags att knyta sig. Tre arbetsdagar framför mig innan jag är ledig igen.

Ha det bäst!




Kommentarer