Nya lökar och kattmats test.



 Idag hämtade jag ut min lökleverans från Odla.nu. De blå/lila tulpanlökarna var dessvärre slut. Kanske var det lika bra för jag var lite osäker på vart jag skulle ha dem. 
Ännu så länge ligger de i sina påsar  och väntar på att grävas ner. Har inte gjort det idag eftersom det har regnat en hel del. Jag håller tummarna för uppehåll i morgon.


Katterna har varit med på ett kattmat test. Testet kommer från Smartson. Gå in på länken om ni är nyfikna på vad Smartson är för något.
Vad blev då resultatet? Jo, Båtis och Baileys nosade lite sen gick de iväg. Skrållis däremot blev tokig! Hon tömde de andras matskålar också :) 
Kommer jag köpa de här påsarna någon gång? Tveksamt. Katterna har redan sin favorit mat som är helt klart mer mättande och billigare om man jämför med denna påse. Kanske att Skrållis kan få en i julklapp..

Ha en fortsatt skön Lördagskväll!

Kommentarer